lördag 10 december 2011

Julstafett-julklappsetiketter

God förmiddag!

Idag tar jag, tillsammans med Tant Ninette över stafettpinnen från Lotten och Helen som igår visade oss finfina julgranshängen. 

Snart är det dags att slå in alla klappar och för att piffa till dem kan man göra fina julklappsetiketter. Vi börjar med etiketter gjorda av lera. Du behöver:

* Lera
* Kavel
*Bakplåtspapper
* Olika formar
* Något att göra hål med. Jag använde skaftet på en virknål.

Kavla ut leran direkt på bakplåtspappret. Det går att kavla leran riktigt tunn men det är förstås valfritt.
Stansa sedan ut de former du vill ha.
Glöm inte att göra hål för upphängning. Med stansar (från claes ohlsson) är det enkelt att skriva in ett budskap i leran.
När du fyllt plåten sätter du in den i ugnen på 130 grader i drygt 10 minuter.

Det är ju fantastiskt kul att göra julklappsetiketter så nedan följer fler exempel. 

Det var allt från mig idag. Nu tackar jag Stina för en fantastiskt rolig stafett.

Stora kramar från mig till Er!

18 kommentarer :

Pleu sa...

Tjusigt!

Ett annat tips till leran är att det brukar gå att använda vanliga stämplar om man har såna. :)

Gottegrisen sa...

Underbara tips! Jag vill göra dem allihop!!

Trevlig helg!!

//Linda

Helen sa...

Vilka fina lerskapelser:) Vad är det för lera du använt? Det var så fin brun färg på den:)

Helena, Craft and Creativity sa...

Jättejättefina! :) Jag vill också göra.

Lotten sa...

Såå fina de bruna hjärtanen blev!

Stina Glaas sa...

Jättefina! Varifrån kommer leran? :-)

Vardaxlyx sa...

Hihi vilken fantastisk idé. Duktig som vanligt :-)
Kramkram

Petra / Popetotrora sa...

Jättesöta etiketter! Det är så kul att göra sånt här och ge paketen lite extra lyx. :-)

E.R.R.Y sa...

Superfina! Såna där stansar måste jag skaffa, tack för tipset! :)

CreandoPhoto sa...

Väldigt, väldigt fina. Otroligt vad du är duktig! Kramar Kicki :)

Kanel & Cayenne sa...

Så mycket fint! Gillar speciellt leran. Ska nog investera i sådana stansar. Bra tips att de finns på CO. :) Kram /Nellie

Bodil (200procent) sa...

Så fina! Jättekul idé! Det gör verkligen det lilla extra på paketen.
Trevlig söndag!
Kram!

Henrietta sa...

Så fina etiketter!! Så lite som gör så mycket för paketet!
/Henrietta

Malin på pastill.nu sa...

Så himla fint!!!

Nyman sa...

Vad är det för stans du har använt dig av? Superfint verkligen!

hennihenni sa...

Verkligen personliga och fina, de kan dessutom kanske användas som granpynt nästa år? I alla fall de hjärtformade...

Åse - Interiörguiden sa...

Oj så inspirerad jag blir, jag måste också köpa stansar från Classe!

Kram

ReVinyl sa...

Kjempeflott ide!!
Den mååå jeg bare prøve ;)

Siw