torsdag 26 april 2012

Växtkraft

God kväll!
Förra veckan sådde jag och Lillfisen vårens fröer i ett minidrivhus. Det var första gången jag använde mig av ett sådant och jag kan  konstatera att det minsann satte sprätt på fröerna. Ikväll fick jag äntligen till omskolningen så nu hoppas jag på att de små liven ska etablera sig på nytt. I år har vi satsat på barnens favoriter paprika och broccoli. Dessutom har vi sått basilika, timjan, sallad och solros. Allt annat ska 
jag direktså eller köpa färdigt.
Nu håller jag tummarna för att helgens väder tillåter rensning i trädgårdslandet. På något konstigt sätt väljer jag alltid att bortprioritera det på hösten. Vilket jag bittert ångrar varje vår.

Kram 

1 kommentar :

CreandoPhoto sa...

Jag har minsann hört att det är bra för landen att låta bli att rensa på hösten. Så jag tror du gör rätt :)

Kramar